دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
امام جمعه موقت ساری:
 دشمنی آمریکا در قبال ایران محدود به تسخیر لانه جاسوسی نیست
امام جمعه موقت ساری گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از خباثت‌های آمریکا این است که علت دشمنی را به تسخیر لانه جاسوسی محدود کند، اما جنایت این دولت در حق ملت ایران ریشه تاریخی دارد.
زهرا شریفی - آوای خزر: حجت‌الاسلام حسین حسینی کارنامی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران با گرامیداشت روز دانش‌آموز و یاد خاطره بیش از ۳۶ هزار دانش آموز دوران دفاع مقدس، گفت: شهادت حدود ۳ هزار معلم برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه البته برخی کاستی‌ها و کمبود‌ها در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: نیازمند این هستیم که فرهنگ دفاع مقدس همچنان در جامعه باقی بماند. امام جمعه موقت ساری ادامه داد: برخی‌ها به دنبال ترویج بی‌حجابی و فرهنگ منحط غرب بین دانش‌آموزان و جامعه هستند که باید در این شرایط تزکیه را بر تعلیم مقدم بداریم.
 
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه معیشت معلمان و زیرساخت‌های مدارس نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد؛ به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از خباثت‌های آمریکا این است که علت دشمنی را به تسخیر لانه جاسوسی محدود کند، اما جنایت این دولت در حق ملت ایران ریشه تاریخی دارد و درگیری بین اسلام و کفر از روز اول تاکنون بوده است و ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: آمریکا به دنبال استیلای فرهنگ خود بر ملت‌ها و کشور‌ها است؛ آنان نفت، منابع و ذخایر ما را بردند و اختلاف و درگیری ما با نظام کفر همچنان ادامه دارد.
 
امام جمعه موقت ساری به مقابله و مبارزه حضرت امام راحل به عنوان احیاگر اسلام در عصر حاضر اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل را به خاطر دفاع از وطن تبعید کردند و با تمام وجود به ملیت و مرز وطن و ایران اعتقاد داشت. وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار سلطه آمریکا نخواهد رفت، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشور مستقلی باشیم و باورمان را حفظ کنیم هیچ‌گاه نباید دروازه کشور را به روی ابر قدرت‌ها باز کنیم و سر سازش با آنان داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام حسینی کارنامی در بخش دیگری از سخنانش به موضع‌گیری درست و به موقع نماینده، ولی فقیه در استان برابر اقدام هنجارشکننده یک پزشک متخلف در آمل اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی ما سالم و انقلابی و خدوم است در جبهه و جنگ و شرایط کرونا تلاش زیادی کردند.
 
وی افزود:، اما باید با خاطیان و افراد متخلف برخورد شود؛ بدنه جامعه دانشگاهی به صورت عام و جامعه پزشکی ما به صورت خاص خادم هستند، اما سازمان نظام پزشکی به دلیل مسائل معرفتی نیازمند بازنگری است.
 
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه سرانه پزشک و بیمار در کشور بیش از سه هزار نفر و بالاتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: در این بخش با عقب ماندگی روبرو هستیم و باید از نخبگان و دانشجویان برای کاهش این فاصله استفاده کرد و به دلیل تعارض منافع برخی‌ها اجازه ندادند که نخبگان وارد این حوزه شوند.
 
وی به مسئله غزه پرداخت و جنایات رژیم غاصب وکودک کش اسرائیل را محکوم کرد و افزود: باید همه گروه‌های جهادی به میدان بیایند، زیرا دل ما مسلمانان از جنایت‌های این رژیم به درد آمده است.
 
انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها